main pctre

main pctre

Wednesday, October 12, 2011

Daftar & buat kad mengandung di KBMC

Lepas 2 minggu aku dok tanjung malim,,,aku balik kampung lagi,,,kali ni niat nak ponteng clas untuk seminggu,,,hahhaa hebat betull,,xpe la upsi kan laki aku punye,,,kuang3
2 3 ari dok kampung,,kakak aku yang kedua merangkap pakar runding peribadi aku
(dia dan kak ipar aku laa yang selalu bagii nasihat dan suggestion kalau benda2 cam nii) sruh pegi daftar kehamilan..biasanya orang buat bila masuk 3 bulan,,tapi akak aku cakap,,better buat awal..
Ari ahad tu,,terus aku pegi dengan my hubby ke kbmc

Kul 10.30 da sampai KBMC,,daftar n aku orang pertama yang akan bejumpa ngan doktor Lili..
Masa tengah tunngu doktor tu,,nurse panggil aku n dia suruh aku timbang berat badan ukur ketinggian aku
Berat..58.9kg
Tinggi 159.6 cm

Heeee tunggu punye tunggu baru doktor sampai...
Masuk bilik dia n die tanye bila last period n semua tu laa
Dia kira n bagitau due aku 13/5.2012...heeee xsabar

Pastuu dia scan perut aku n nampak baby...eiii terharuu ke ape tah pasaan masa tu,,,baby cumil je dok dalam perut mamy...hubby aku memang excited mengalahkan doktor,,,berdiri sebelah doktor hahaha doktor nak begerak pon susah,,hubby,,hubby,,suke sangat yeee?

Pastu doktor cek tekanan darah n amek darah,,,adoiii takut betul tengok jarum..nasib baik pegi dengan hubby,,peluk lengan dia kuat2 masa doktor cucuk jarum,,,sakit..alhamdulillah,,,semua ok
Then,,nurse bagi botol nk cek urin,,kandungan gula ngan lemak rasanye,,xpasti plak,,hahaha
Aku pon masuk toilet,,,uu kebetulan memang aku nak buang i sangat2..tutup pintu trus buang air...

Tiba tiba,,,!!!!!! Hahahahahhaha aku tgelak sorang2 dalm bilik air,,,botol kosong!!!
Aku telupa isi urin aku tadi hahahahaha
Aku xtahan gelak sorang2,,nak kongsi dengan hubby,,aku kuar trus tunjuk botol kosong,,hubby aku da paham,,dia teglak same,,,gileee buat lawak pagi tuu...

Hubby aku pon pegi belikan i vitagen 2 botol suruh aku minum supya cepat rasa nak buang i,,,
Lepas beberapa ketika,,baru la setel semua tu,,tu pon sikit sangat urin aku dapat,,,hahahha
Bagi kat nurse tuu n pegi kaunter pembayaran,,,RM176 tunai,,hehehe
Pastu nurse tu ada bagi sampel susu anmum dengan susu similac mum..

Setakat tu je cerita pendaftaran ibu hamil untuk kali pertama,,nanti saya kongsi lagi ..next appoiment 9 november 2011~

• Gambar scan baby nanti aku updtes lain kali,,tetinggal kat kampung,,lupa nk scan balik,,,

3 comments:

  1. sronok nyee min.. i'm hepi 4 u dear!! aku plop xsbr nok tgk baby mum.. heheheee... cant wait! :D

    ReplyDelete
  2. sronok nyee min.. i'm hepi 4 u dear!! aku plop xsbr nok tgk baby mum.. heheheee... cant wait! :D

    xingt log in.. hehehee...

    ReplyDelete
  3. wokkk alo ad jgak jnis xingat log in,,thanks za!! ehh aku ado tgok pages tadi kat fb,,ce mu tgok,,kot2 buleh djdikan panduan..

    ReplyDelete

mr & mrs faiz

mr & mrs faiz